اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فرماندار لنجان در مورد نحوه انتخاب هیأت‌های اجرایی شفاف‌سازی کند

امام جمعه فولادشهر گفت: از فرماندار شهرستان می‌خواهیم جهت تنویر افکار عمومی و برطرف شدن شائبه بی‌عدالتی در خصوص نحوه انتخاب هیأت‌های اجرایی شفاف‌سازی کنند.

فرماندار لنجان در مورد نحوه انتخاب هیأت‌های اجرایی شفاف‌سازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: در باب غفلت حداقل دودسته عوامل همواره باید موردتوجه خاص و عام به‌ویژه مسؤولان نظام قرار داشته باشد، دسته اول عوامل زمینه‌ساز غفلت و دسته دوم آثار سوء غفلت است.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به چند نمونه از عوامل بروز و ظهور غفلت از منظر امام على(ع) متذکر شد: امام می‌فرمایند، هرگز دشمن را دست‏ کم نگیر و کوچک مشمار ولو این‏که به‌واقع ضعیف و کوچک باشد، کسى‏ که از دشمن غافل بشود، بداند که حیله و مکر و کید دشمن او را بیدار می‌کند.

وی خوش‌بینی به دشمن را از دیگر غفلت برخی از مسؤولان برشمرد و خاطرنشان کرد: امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر می فرمایند، بعد از حتى صلح با خصم بدان ممکن است دشمن به تو نزدیک بشود تا تو را غافل سازد بنابراین دوراندیشى پیشه کن و خوش‏بینى را متهم ساز.

خطیب نماز جمعه فولادشهر با اشاره به درپیش بودن روز دانشجو یادآور شد:  ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ یادآور تظاهرات شجاعانه دانشجویان علیه دو حرکت استعماری است، اول اعتراض به برقراری روابط مجدد سیاسی با انگلستان و دوم اعتراض به حضور نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در ایران که به دنبال کودتای ننگین ۲۸ مرداد که حاصل آن تثبیت حکومت ننگین ستم‌شاهی بود.

وی با تأکید براینکه روز دانشجو در ایران اسلامی، ماهیتی ضد استکباری و ضدآمریکایی دارد و جنبش دانشجویی در کشور ما همیشه از ریشه فرهنگی و اصالت اسلامی برخوردار بوده و هست، متذکر شد: دانشجویان قبل از انقلاب در جریان مبارزه با شاه فعال بودند، بعد از انقلاب هم تعداد زیادی از این عزیزان در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

سرافراز با توجه به نقش اثرگذار دانشجو در جامعه تصریح کرد: جنبش دانشجویی در شرایط کنونی رسالت سنگینی بر عهده دارد و باید پاسدار این اصالت‌ها باشد، برخی از دانشجویان در سال‌های گذشته و در جریان حرکت‌های انحرافی و فتنه گونه، فریفته این اقدامات و برنامه‌های شوم شده و با بازیچه قرارگرفته دست عوامل بیگانگان به انحراف فکری و عقیدتی و یا سیاسی دچار شده و حتی به دامان این قدرت‌ها پناهنده شده‌اند.

وی با توجه به درپیش بودن ۱۹ آذر سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۲ افزود: یکی از وظایف و رسالت‌های مهم این شورا، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی مردم است که باوجود اهمیت بسیار و تأکید مقام معظم رهبری بر این موضوع، تاکنون آن‌طور که باید موردعنایت این شورا نبوده است.

امام‌جمعه فولادشهر متذکر شد: از این شورا انتظار می‌رود که بیماری‌های فرهنگی کشور را بشناسد و با دید دردمندانه و انقلابی به درمان آن بیماری ها بپردازد.

وی با اشاره به درپیش بودن روز جهانی حقوق بشر خاطرنشان کرد: امروز سازمان حقوق بشر، نگهبان منافع ظالمان و جنایتکاران و مدافع ستمکاری آنان و ایادی آن‌هاست و مدعیان حقوق بشر، بزرگ‌ترین پایمال‌کنندگان حقوق بشر هستند.

خطیب نماز جمعه فولادشهر با توجه به انتخاب شدن اعضای هیأت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در لنجان متذکر شد: بر اساس مواد ۳۱ و ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس، فرمانداران و بخشداران با دعوت از ۳۰ نفر از معتمدین محلی، تشکیل جلسه می‌دهند و تعداد ۸ نفر اعضای اصلی و ۵ نفر عضو علی‌البدل را  با رای مخفی انتخاب می‌کنند.

وی یادآور شد: در فرمانداری لنجان و بخشداری فولادشهر، این هیأت‌های اجرایی مشخص‌شده‌اند، اما بر اساس گزارش‌هایی که به بنده داده‌اند جای یک سؤال و گله وجود دارد که چرا از بین جمعیت ۱۲۰ هزارنفری بخش فولادشهر حتی یک نفر هم در جمع این ۳۰ نفر از سوی فرمانداری جهت هیات اجرایی شهرستان دعوت نشده‌؟!

سرافراز افزود: از فرماندار شهرستان می‌خواهیم پاسخ این سؤال را جهت تنویر افکار عمومی و برطرف شدن شائبه بی‌عدالتی و بی‌تدبیری و نادیده گرفتن حق قانونی فولادشهر بیان کنند.

انتهای پیام/63081/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول